|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای و دانشگاه کردستان منعقد شد

تفاهم نامه همکاری آموزشی– پژوهشی و مشاوره ای شرکت آب منطقه ای با دانشگاه کردستان به منظور تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و به مدت سه سال منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مهندس اقبال شانظری در جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم نامه مذکور با دانشگاه کردستان برگزار شد با اشاره به 750 میلیون مترمکعب کسری مخزن در دشت های ممنوعه شرق استان گفت: برای جبران کاهش شدید منابع آب زیرزمینی و کسری مخزن در دشت های شرقی کردستان، حداقل 20 سال زمان مورد نیاز است که سعی شده است در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی به آن سرعت بخشیده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: بهره برداری پایدار از منابع آبی، برنامه ریزی و مدیریت در این حوزه، حل مشکلات و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف، در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ضرورت یافته و در چند سال اخیر در این راستا خوشبختانه عزمی جدی در کشور ایجاد شده است.

مهندس اقبال شانظری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت پژوهش در راستای توسعه و ارتقاء دانش، افزایش بهره وری و حل مشکلات صنعت آب با تمرکز بر طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای و دانشگاه کردستان منعقد شد.

وی با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه کردستان و لزوم استفاده از آن در جهت توسعه استان درباره موضوع همکاری در تفاهم نامه مذکور اظهار داشت: همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و تقویت هرچه بیشتر زمینه های علمی– تحقیقاتی و جلب مشارکت ذی نفعان به عنوان موضوع همکاری در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است.

مهندس شانظری تعریف و اجرای پروژه های علمی– پژوهشی مورد نیاز شرکت آب منطقه ای منطبق با ضوابط و دستورالعمل های دانشگاه و شرکت، ارائه خدمات مشاوره ای (فنی- تخصصی) و نظارت راهبردی در مراحل مختلف انجام پروژه های مرتبط با طرح احیاء و تعادل بخشی و انتشار کتاب ، مقاله و مجله به صورت مشترک را از جمله زمینه های همکاری پژوهشی شرکت آب منطقه ای و دانشگاه کردستان عنوان کرد.

وی همچنین درباره زمینه های همکاری آموزشی – پشتیبانی گفت: برگزاری دوره، کارگاه، کنفرانس و سمینار آموزشی به صورت مشترک و بر اساس شرایط مورد موافقت طرفین، اختصاص بخشی از فضای سایت (دانشگاه و شرکت) به امور مرتبط با طرح با ایجاد صفحه ای مستقل به نام طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و استفاده متقابل از امکانات موجود نظیر کتابخانه ها، مرکز اسناد، آزمایشگاه ها، مراکز اطلاع رسانی و بانک های اطلاعاتی یکدیگر (به استثنای اطلاعات طبقه بندی شده) از جمله زمینه های همکاری آموزشی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای و دانشگاه کردستان است.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه، توجه به بحث مدیریت منابع آب را الزامی دانست و تاکید کرد: اتلافی که در منابع آبی ایجاد شده باید جبران شود در غیر اینصورت اثرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

دکتر اخلاقیان با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی در کشور زمینه رشد بیشتری در دانشگاه ها فراهم شده است اظهار داشت: توجه به مباحث کاربردی در کنار پروژه های علمی و در واقع تلفیق دیدگاه علمی و کاربردی در چند سال اخیر از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها به عنوان یک تکلیف اعلام شده که تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با شرکت آب منطقه ای می تواند اقدام موثری در این راستا باشد.

مهندس جبار خالق پناه معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه آب یک صنعت است درخواست کرد که رشته آب در دانشگاه ها از زیرمجموعه کشاورزی خارج شده و به عنوان زیرمجموعه عمران تعریف شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کردستان نیز در این جلسه گفت: 12 پروژه در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تعریف شده که بررسی اثرات و ارزیابی اجرای این طرح در محدوده های مطالعاتی پایلوت استان از جمله اهداف تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای و دانشگاه کردستان است.

مهندس آرش آریانژاد با ابراز خرسندی از اینکه ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه آب با طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تداوم دارد، افزود: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی به طور قطع اگر با پایه علمی پیش برود می تواند اثرات مطلوب تری به دنبال داشته باشد بنابراین با حرکت در این راستا می توان آب های زیرزمینی را به عنوان یک ذخیره استراتژیک حفظ کرده و آن را به نسل های آینده منتقل کرد.

کد خبر: 312
  تاریخ خبر : 1395/03/31
 روابط عمومی
 1268
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 2,256
  • بازدید دیروز : 3,003
  • کل بازدید : 3,492,523
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 08:54:07
  • شناسه IP شما : 3.145.63.136

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :