|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

حساسیت و اهمیت صنعت آب و برق بر کسی پوشیده نیست

دیدار مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با نماینده رهبری در استان کردستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو به همراه مدیران عامل صنعت آب و برق کردستان با آیت ا... هاشمی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در این دیدار که صبح امروز انجام شد، آیت ا... حسینی شاهرودی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران وزارت نیرو بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق و بهره وری بیشتر در این زمینه تأکید نمود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان به وفور نعمت آب و برق در استان اشاره نمود و گفت علیرغم این، متاسفانه بویژه در بخش آب، استان کردستان کمتر بهره مند شده و به مراتب تخصیص کمتری داده شده و بالغ بر 85 درصد اراضی استان هنوز بصورت دیم کشت می شود که این پسندیده نیست.

وی وزارت نیرو را مهمترین وزارتخانه در توسعه و اشتغال استان عنوان نمود و گفت وزارت نیرو با تخصیص آب و برق به صنعت، کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات، زمینه اشتغال گسترده و توسعه پایدار استان مهم و حساس کردستان را فراهم نماید.

آیت ا... حسنی شاهرودی اقدامات وزارت نیرو در مهار آبها را بسیار خوب توصیف نمود و گفت بخشی از این آب که مورد نیاز کردستان است بایستی در استان مصرف شود چراکه درآمد استان نصف متوسط کشوری است در حالیکه نعمت آب مضاعف است.

ایشان بر سرمایه گذاری بیشتر در عرصه آب و برق در استان تأکید و گفت بایستی با این منابع ارزشمند درآمدزایی صورت گرفته و در اختیار تولید قرار بگیرد تا ارزش افزوده ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به تداوم و استمرار کار فرهنگی در این عرصه اشاره نموده و مستمر بودن آنرا لازمه تأثیرگذاری کار فرهنگی دانست.

ایشان اقدامات صنعت آب و برق استان کردستان را در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خوب توصیف نمود.

حجت الاسلام یزدانپرست مشاور وزیر نیرو هم در این نشست گفت وزارت نیرو یک مجموعه منسجم و پویا و متحرک و متشکل از افراد متخصص و فرهیخته است که در سخت ترین شرایط، آب و برق کشور را تأمین می کند و همچنین از زیربنایی ترین و اساسی ترین وزارت خانه های کشور است چرا که اساس نیاز مردم و تولید یعنی آب و برق توسط این وزارتخانه تهیه و در اختیار گذاشته می شود بویژه در سنوات اخیر که با کمبود بارش هم مواجه هستیم و شرایط حساس تر شده است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت در همه دوره ها انسان های شایسته ای در مسند وزارت نیرو بوده اند و علیرغم تخصصی و فنی بودن این وزارتخانه، به دور از سیاسی کاری به جد پیگیر امور دینی و فرهنگی، حجاب و عفاف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر و همچنین وظایف تخصصی خود در زمینه آب و برق بوده و اقدامات خوبی هم در این عرصه انجام شده است.

مشاور وزیر و مسئول امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو همچنین در این نشست بر اهمیت استان کردستان تأکید نمود و گفت این استان برای ما بسیار مهم است و حساسیت ویژه ای به لحاظ فرهنگی روی آن داریم و مدیران عامل صنعت هم همراهی خوبی نموده اند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان نیز به اهمیت مسائل دینی و فرهنگی و آگاهی بخشی در صنعت آب و برق استان اشاره نموده و گفت در سال های اخیر این موضوع بسیار پررنگ تر از گذشته مدنظر بوده و تلاش بر این است بیشتر از پیش نیز در این عرصه اقدام شود.

مهندس اقبال شانظری گفت بحمدالله با بارندگی های سنوات گذشته و برنامه ریزی های انجام شده و تولید برق در استان، در سال آینده با مشکل در تأمین آب و برق کردستان مواجه نخواهیم بود ولی مردم شریف استان فرهنگی کردستان بایستی کماکان مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم در سخنانی به زحمات صورت گرفته توسط صنعت آب و برق استان در سنوات گذشته در راستای تأمین پایدار آب و برق مردم استان اشاره کرد و گفت علیرغم کمبود شدید اعتبار، اما این مهم به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

مهندس محمدمصطفی نجفیان همچنین گفت در زمینه مسائل فرهنگی و دینی و تبلیغ هم اقدامات خوبی انجام شده و مردم تا حدودی با الگوی مصرف بهینه همراه شده اند.

وی همچنین از زحمات و همراهی های ائمه جمعه و جماعات و روحانیون و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تشکر و قدردانی نمود.

در این دیدار حجت الاسلام یزدانپرست مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، حجت الاسلام قرنفلی معاون ایشان، حجت الاسلام بهرامی فر مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق استان، مدیران عامل، مدیران روابط عمومی و مسولان امور فرهنگی شرکتهای تابعه و وابسته وزارت نیرو در استان حضور داشتند.

کد خبر: 464
  تاریخ خبر : 1396/09/12
 روابط عمومی
 809
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 1,630
  • بازدید دیروز : 3,003
  • کل بازدید : 3,491,897
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 08:54:07
  • شناسه IP شما : 18.119.143.4

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :