|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل: مانور حفاظت کیفی آب سد قشلاق و نمایشگاه توانمندی های عملیاتی مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای کردستان برگزار شد

مانور حفاظت کیفی آب سد قشلاق سنندج در اثر واژگونی تانکر حامل مواد سوختی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، نمایشگاه تجهیزات و توانمندی های عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای و مانور حفاظت کیفی سد قشلاق سنندج و آلودگی آب آن در اثر واژگونی تانکر حامل مواد سوختی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان روز دوشنبه در مانور پدافند غیرعامل و حفاظت کیفی سد قشلاق سنندج اظهار کرد: بخش عمده آب‌های استان کردستان، آب‌های سطحی هستند که همین مسئله مخاطراتی را برای استان ایجاد کرده است. 

کامران خرم در این مانور گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز در مسیرهای ترددی و مواصلاتی استان جهت جلوگیری از واژگونی تانکرهای حامل سوخت و آلودگی آب‌های سطحی امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان عنوان کرد: واژگونی تانکرهای حامل سوخت و آلودگی دریاچه سد قشلاق را هم در گذشته داشته‌ایم که باعث ایجاد مشکلاتی برای آب استان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ورود فاضلاب و شیرابه ها به آب‌های سطحی، باعث تهدید منابع آبی ما شده و به لحاظ کیفی آنها را با تهدید مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطراتی که در استان کردستان با آنها روبرو هستیم از دو نوع کمی و کیفی هستند، ادامه داد: پراکنش غیرهمگون را در حوزه آبی در استان شاهد هستیم و بارندگی‌ها متوازن نیستند و این خود به نوعی مدیریت بحران را می طلبد.

کامران خرم همچنین به حوزه آب‌های زیرزمینی هم اشاره و ذکر کرد: سه دشت ممنوعه هم در شرق استان وجود دارد که بحث پروژه‌های تعادل بخشی برای متعادل شدن آب‌های زیرزمینی برای آنها در حال اجراست. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان تاکید کرد: افزایش آگاهی بخشی‌های عمومی، توسعه شبکه‌های فاضلاب در روستاها، مجهز شدن به ابزارهای تخصصی و اصلاح نقاط حادثه خیز در مسیرهای ترددی و مواصلاتی استان امری ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این مانور گفت: در استان کردستان اکثر آب‌های موردنیاز یا تامین کننده نیاز شرب شهروندان، سطحی بوده، بر همین اساس حفاظت و حراست کیفی از منابع آب‌‌های سطحی‌ ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه با انجام اقدامات پدافند غیرعامل قرار است که تاب آوری جوامع در مقابل دشمنان و حوادث بالا برود، عنوان کرد: در حوزه مدیریت بحران باید تفاوت را مابین سازمان‌های حاکمیتی و خدمات رسانی همچون آب منطقه‌ای قائل شد و هم پوشانی در حوزه آموزش و پیشگیری را مدنظر قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه آب‌ انجام وظیفه می‌کنند باید اهمیت حفاظت از منابع آبی را جدی بگیرند و وظیفه محوله خود را به درستی انجام دهند.

جانشین مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز در این مانور ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده شرکت آب منطقه ای کردستان در این حوزه گفت: آب یکی از مقولات حساس و جدی در برابر تهدیدات است و لازم است بصورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی پور تاکید کرد: حفاظت و حراست از منابع تامین کننده آب ما کمتر از مراکز حساس نیست و باید این اهمیت موردتوجه قرار گیرد.

وی همچنین بر استمرار برنامه ها و اقدامات این حوزه در تمامی ایام تأکید کرد و گفت پدافند غیرعامل فقط مختص یک زمان و یا مکان خاص نیست و بایستی کل کشور در برابر انواع تهدیدات مصون شود.

معاون حفاظت و بهره برداری و رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نیز هدف از اجرای این مانور را بررسی میزان آمادگی تاب آوری و توانمندی های مجموعه تیم های عملیاتی و ارگان های ذیربط در مقابل بحران های احتمالی حوزه آب عنوان کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای کردستان در این راستا طی سال جاری اقدامات بسیار گسترده ای را در راستای صیانت و حفاظت کیفی منابع آبی انجام داده است.

عرفان مومن پور گفت: چالش های تأمین آب سالم و پایدار در حوزه های مختلف مصرف شامل شرب، بهداشت، کشاورزی، صنعت و خدماتی بسیار گسترده است و استان کردستان نیز به نوبه خود چالشهای خاص خود را داشته که اهمیت توجه به زیرساختهای منابع آب استان را صدچندان می نماید.

در ادامه مانور حفاظت کیفی در اثر واژگونی فرضی تانکر حامل مواد سوختی و آلودگی آب سد قشلاق و پایش آن و همچنین قطع کامل آب شرب انتقالی در سایت پرتال خروجی سد قشلاق به تصفیه خانه انجام شد.

امروز همچنین نمایشگاه تجهیزات و توانمندی‌های اکیپ‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان هم در محل این شرکت در سنندج برپا شد.

کد خبر: 547
  تاریخ خبر : 1397/08/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/08/14
 روابط عمومی
 760
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 695
  • بازدید دیروز : 2,921
  • کل بازدید : 3,427,858
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 12:54:47
  • شناسه IP شما : 18.206.13.112

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :