|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

عناوین روز‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در سال ۹۹

عناوین روزهای هفته صرفه‌جویی آب و برق در سال 1399 (اول تا هفتم تیرماه) اعلام شد

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف "آب" نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و... بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان های زیرمجموعه وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را باز کرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی_آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محور‌هایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند. در واقع مصرف‌کنندگان می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق برای آیندگان است.

امسال با توجه به همه گیری بیماری کرونا و لزوم اهتمام بیشتر مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است؛ بنابراین نیازمند توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق هستیم.

هدر دادن منابع کنونی، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است. از این رو، شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب ایران و توانیر در این هفته با انجام اقدام‌های فرهنگی به فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصــرف آب و برق پرداخته و برنامه‌هایی مانند هر سال در دست اجرا دارند.

بر همین اساس، یکشنبه یکم تیرماه با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق و خانواده" و با راهبرد فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف نامگذاری شده است.

روز دوشنبه دوم تیرماه با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه" و با راهبرد استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به‌منظور افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع، تشریح محدودیت‌ها و تشریح محدودیت ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به منابع آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف و اطلاع رسانی وضعیت منابع آب و تولید برق و تاثیر مدیریت مصرف بهینه آب و برق در حفظ و نگهداشت منابع برای آیندگان نامگذاری شده است.

در روز سوم هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها" تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و برق ، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و برق کشور و تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و برق در تاسیسات و ساختمان و ... انجام می‌شود.

روز چهارشنبه چهارم تیرماه نیز با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست" با راهبرد تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی و تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری و تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب  در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی، ارائه گزارشات و آمارهای قابل فهم جامعه با موضوع تاثیر مصرف بهینه برق در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و ارائه سهم کنونی از دستیابی به منابع غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و مسئولیت حفظ سهم آیندگان نامگذاری شده است.

پنجم تیرماه با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی " نامگذاری شده و در این روز تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و برق، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع آب و برق و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آْب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی صورت می‌گیرد.

روز جمعه ششم تیرماه با عنوان "مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی" با رویکرد تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش، روز شنبه هفتم تیرماه به‌عنوان آخرین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، روز "مدیریت مصرف آب و انرژی اقتصاد و حقوق شهروندی" با هدف تشریح ارزش اقتصادی آب و برق، تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق و تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب ، برق نامگذاری شده است.

کد خبر: 849
  تاریخ خبر : 1399/04/01
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/04/01
 مدیر روابط عمومی
 490
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 1,305
  • بازدید دیروز : 2,921
  • کل بازدید : 3,428,468
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 12:54:47
  • شناسه IP شما : 3.87.11.93

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :