|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

14پروژه عمرانی شرکت آب منطقه ای کردستان در لیست مهر ماندگار قرار گرفتند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: 14 پروژه عمرانی استان شامل سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان کردستان در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، شاهین پاکروح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با قرار گرفتن این پروژه‌ها در فهرست پروژه‌های مهر ماندگار امیدواریم این پروژه ها تا پایان دولت دهم به اتمام و بهره‌برداری برسند

11 سد در کردستان دردست احداث است

پاکروح افزود: در حال حاضر یازده پروژه سدسازی در استان شامل سدهای گاران مریوان، سیازاخ دیواندره، چراغ ویس سقز، سورال دهگلان، زیویه، امیرآباد و رمشت در کامیاران و عباس‌آباد بانه، تالوار بیجار و سدهای ژاوه و آزاد در سنندج  در دست احداث است.

سدهای گاران و زیویه بزودی آبگیری خواهند شد

مهندس پاکروح همچنین افزود سدهای گاران در مریوان و زیویه در کامیاران بزودی آبگیری خواهند شد.

وی گفت: سد گاران هم‌اکنون از لحاظ پیشرفت فیزیکی از مرز صد درصد و پیشرفت سد زیویه نیز از مرز 85 درصد گذشته است.

سدهای سیازاخ و چراغ ویس نیز تا پایان سال آبگیری خواهند شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در ادامه گفت: سد سیازاخ هم‌اکنون با 82 درصد پیشرفت فیزیکی و سد چراغ ویس نیز با 75 درصد در حال احداث است که عملیات آبگیری این دو سد نیز تا پایان اسفند ماه جاری انجام خواهد شد.

عملیات احداث شبکه آبیاری سد سورال دهگلان تا پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید

به گفته وی شبکه آبیاری سد سورال دهگلان که یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای اطراف دهگلان را زیر پوشش می‌برد تا پایان آبان ماه جاری به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: سایر سدهای در دست احداث استان نیز به دلیل اینکه عملیات احداث آنها دیرتر شروع شده دارای پیشرفت فیزیکی کمتری هستند که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات در موعد مقرر به پایان برسند.

وی همچنین شبکه‌های پایاب در حال ساخت استان را نیز شامل شبکه‌های پایاب سدهای گاران، سیازاخ، چراغ ویس، سورال، زیویه، امیرآباد، رمشت، عباس‌آباد، سنگ سیاه، گاوشان، زریوار و تالوار عنوان کرد.

افزایش 45 درصدی اعتبارات عمرانی شرکت

پاکروح اظهار داشت: اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان به 113 میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش یافت و با رشد 45 درصدی روبه‌رو شد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای کردستان در سال 91 گفت: از محل ردیف‌های ملی و استانی تاکنون 113 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌ها و طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اختصاص پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان روند رو به رشد اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در سال‌جاری سبب می‌شود تا زمینه برای تسریع در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های این بخش فراهم شود.

ظرفیت های سدسازی در کردستان

پاکروح ادامه داد: کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در راستای توسعه سدسازی در اختیار دارد و به همین دلیل با تخصیص به‌موقع این اعتبارات زمینه برای ساخت سدهای بیشتر و توسعه بخش کشاورزی در استان فراهم می‌شود.

وی توسعه صنعت سدسازی را یکی از نیازهای اصلی این استان عنوان کرد و گفت: ذخیره بخشی از آب‌های سطحی استان کردستان ، بهترین ظرفیت را برای توسعه بخش کشاورزی در این استان فراهم می‌کند.

حجم آب ذخیره شده در سدهای کردستان 287 میلیون مترمکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در سدهای استان کردستان 287 میلیون مترمکعب است که در صورت آبگیری هشت سد جدید 908 میلیون مترمکعب آب به ذخایر آبی استان افزوده می‌شود.

اثرات سدسازی در توسعه و اشتغالزایی

پاکروح با بیان اینکه آبرسانی به اراضی نزدیک به محوطه سدهای استان کردستان در کاهش هزینه و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی هم موثر است، گفت: این کار می‌تواند در توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی مفید باشد.

وی افزود: در حال حاضر 60 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش آبرسانی در محوطه نزدیک به سدها قرار دارند که در این راستا زهکشی و آبرسانی به این اراضی از اولویت اجرای برنامه‌های آبرسانی برای توسعه بخش بخش کشاورزی در محوطه سدهای استان کردستان است.

اتمام مطالعه طرح احداث پنج سد جدید در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه سخنان خود از اتمام مطالعه طرح مطالعاتی احداث پنج سد جدید در استان کردستان خبر داد و گفت: در صورت احداث این پنج سد حج ذخایر آبی استان کردستان تا حدود زیادی افزایش یافته و به بیش از 2.2 میلیارد متر مکعب می‌رسد.

وی سدهای باباخان، شیخ بشارت، زرده کمر، سارال و سیر را در مناطق مختلف استان کردستان به عنوان پنج طرح آماده احداث شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان عنوان کرد.

کد خبر: 40
  تاریخ خبر : 1391/06/17
  آخرین به‌روزرسانی : 1393/11/07
 روابط عمومی
 1387
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 465
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 3,593,532
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/26 12:45:37
  • شناسه IP شما : 18.117.102.6

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :