|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

وزیر نیرو در شورای اداری کردستان:

خاتمه طرح‌های نیمه تمام و تحقق مطالبات بحق مردم این استان از اولویت های وزارت نیرو است

جلسه شورای اداری کردستان به ریاست رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، مدیران عامل صنعت آب و برق، مدیران استانی و فرمانداران در محل سالن فجر سنندج، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، همزمان با بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور،  دکتر محرابیان و هیئت همراه باتفاق مدیران عامل صنعت آب و برق کردستان روز جمعه 17 تیر ماه 1401 از تعدادی پروژه آبی شهرستان سنندج بازدید و در جلسه شورای اداری استان حضور یافتند.

دکتر محرابیان در بدو ورود پس از تشکیل جلسه با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق کردستان از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سنندج بازدید و در جریان روند فعالیت تصفیه خانه و پروژه ارتقای آن قرار گرفت.

وزیر نیرو در ادامه سفر به کردستان از آخرین وضعیت اجرای طرح سامانه خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج بازدید بعمل آورد و در جریان جزئیات اقدامات قرار گرفت. تاکنون سه هزار و 500 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و اتمام آن نیازمند سه هزار میلیارد ریال دیگر بوده که بخشی مربوط به مطالبات پیمانکار است.

این پروژه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرا می شود و در حال حاضر حدود 70 درصد پیشرفت دارد.

مقام عالی وزارت در ادامه سفر به سنندج، از تصفیه خانه آب سنندج و میز خدمت مجموعه وزارت نیرو در این شهرستان بازدید و در دیدار چهره به چهره با مردم به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

وی در خاتمه حضور خود در سنندج در جلسه شورای اداری استان که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد مشارکت نمود و اظهار داشت: متوسط بارندگی درازمدت استان کردستان 436 میلی متر در سال هست که در سال جاری 341 میلی متر بارش را شاهد بوده‌ایم و در مقایسه با دراز مدت 22 درصد کاهش اما به نسبت سال گذشته 15 درصد افزایش داشته‌ایم.

دکتر محرابیان به سدهای استان اشاره کرد و افزود: کردستان در حال حاضر دارای 5 سد در حال بهره‌برداری و 8 سد در حال ساخت است که در صورت تکمیل این طرح‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات آب استان، مرتفع خواهد شد.

وی به سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب سنندج نیز اشاره و عنوان کرد: سد آزاد با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی احداث شده که یکی از اهداف آن تأمین آب شرب سالم و پایدار شهرستان سنندج می‌باشد که طی بازدید اخیر شاهد پیشرفت 70 درصدی این پروژه بودیم و ان شاءالله در اوایل نیمه دوم سال جاری این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر محرابیان افزود: این خط انتقال ادامه دارد و بخشی از آن به سد قوچم و از آنجا به قروه و دهگلان منتقل می‌گردد.

وزیر نیرو در میان سخنانش به سد سیازاخ نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سد 230 میلیون متر مکعب حجم نرمال دارد که در گذشته نواقصی داشت و بیشتر این نواقص مرتفع و این سد در سال جاری برای اولین بار آبگیری گردید و در حال حاضر حدود 25 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که با تکمیل جاده دسترسی و پل ارتباطی، آبگیری بطور کامل انجام خواهد شد.

سد عباس آباد از دیگر پروژه‌های اولویت دار استان است که دکتر محرابیان در حضور ریاست جمهور به آن اشاره کرد و گفت: در خصوص تأمین آب شرب شهر بانه اقدامات اضطراری صورت گرفته که با احداث ایستگاه پمپاژ آب اضطراری با 22 کیلومتر خط انتقال؛ آب از سد عباس آباد به تصفیه خانه منتقل می شود.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپاژ دائم شهرستان بانه نیز ان شاءالله تا پایان شهریور ماه سالجاری خاتمه خواهد یافت و برای همیشه مشکل تأمین آب شرب این شهرستان رفع می‌گردد.

این مقام مسئول در ادامه به سد گاران مریوان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این سد خوشبختانه خاتمه یافته اما خط انتقال و تصفیه خانه به بهره برداری کامل نرسیده بود که بخش عمده این مهم نیز انجام شده و بزودی به بهره برداری کامل خواهد رسید.

دکتر محرابیان پروژه سد چراغ‌ویس شهرستان سقز را حائز اهمیت دانست و گفت: نظر به اینکه این شهرستان از جمعیت قابل توجهی برخوردار بوده به حدود 700 لیتر بر ثانیه جهت تامین آب شرب نیاز است و با توجه به پیگیری‌های مستمر، بزودی جاده دسترسی خاتمه یافته و مشکل آب شهرستان سقز نیز بطور کامل مرتفع می‌گردد.

سد امیر آباد و رمشت از دیگر مواردی بود که وزیر نیرو به آن اشاره کرد و اظهار کرد: سد امیرآباد در آذرماه آبگیری خواهد شد و این دو سد حدود یک هزار و 100 هکتار اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی افزود: در طرح جهاد آبرسانی که از سه ماه پیش برای آبرسانی به روستاها آغاز گردیده پیشرفت خوبی داشته و اعتباری حدود  528 میلیارد تومان برای 169 روستا در نظر گرفته شد که در حال حاضر این تعداد به 250 روستا ارتقاء یافته است.

وی در خاتمه اظهار داشت: هدف وزارت نیرو تحقق مطالبات بحق مردمی در استان کردستان است.

دیدار مردمی در محل میز خدمت مجموعه وزارت نیرو از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در سفر به استان کردستان بود.

کد خبر: 1087
  تاریخ خبر : 1401/04/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/04/20
 مدیر روابط عمومی
 434
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 945
  • بازدید دیروز : 3,003
  • کل بازدید : 3,491,212
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 08:54:07
  • شناسه IP شما : 18.116.239.195

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :