|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون پارلمانی وزیر نیرو در سفر به کردستان:

پروژه انتقال آب سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید

دکتر حیدری به همراه مدیران صنعت آب و برق کردستان، نماینده مردم شریف قروه و دهگلان، فرمانداران و مدیران آب و برق و برخی از مدیران شهرستان‌های قروه و دهگلان در اقدامی جهادی روز شنبه 23 اردیبهشت 1402 از طرحهای آبرسانی شهرستان قروه بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در این بازدید یک روزه استاندار کردستان ضمن تشکر از حضور و پیگیری دکتر حیدری در خصوص طرح‌های استان گفت: مدیران استانی باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات این بازدیدها و جلسات اقدام نمایند و در حالت راکد نماند.

 

استاندار کردستان:

نگاه ویژه مجموعه وزارت نیرو به کردستان، جای تقدیر دارد.

دکتر زارعی‌کوشا در نشستی که در محل ذوب آهن قروه برگزار شد گفت: جا دارد از وزیر نیرو و معاون پارلمانی وزارت نیرو بخاطر خدمات ارزشمندی که در کردستان انجام داده اند، تقدیر و تشکر ویژه شود.

وی به مدیران استانی توصیه کرد با انجام اقدامات شاخص امیدآفرینی را در بستر جامعه رواج دهند و گفت: ما دنبال رقابت نیستیم اما با اقدامات جهادی در راستای رفاه اجتماعی و معرفی اقدامات شایسته دولت، باید امیدآفرینی کرد.

استاندار کردستان افزود: پروژه انتقال آب به قروه و دهگلان بخش عمده نگرانی های شرق استان را خاتمه خواهد داد همان گونه که انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج سبب ایجاد نشاط اجتماعی و تحقق مطالبات بحق مردم شد.

دکتر اسماعیل زارعی کوشا افزود: با توجه به جدیت وزارت نیرو امیدواریم تا پایان سال شاهد اتمام طرح آبرسانی به شهرستانهای دهگلان و قروه باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که افتتاح سد چراغ ویس سقز و آبرسانی به این شهر، آبگیری سد سیازاخ دیواندره، افتتاح تصفیه خانه مریوان و پایاب سد گاران از جمله طرح‌های حوزه آب است که مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

استاندار کردستان ادامه داد: امسال با افتتاح طرح‌های مربوط به حوزه آب و مجموعه شرایط مساعدی که وجود دارد تحولات بسیار با اهمیتی در استان رقم خواهد خورد.

وی تأمین آب پایدار برای شرب و مصارف کشاورزی و صنعتی را از سیاست‌های اصولی دولت و وزارت نیرو خواند و خاطرنشان کرد: امیدوارم با بهره‌برداری از طرح‌های موجود شاهد تحولات اثرگذاری در کردستان باشیم.

 

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

وزیر نیرو از شایسته ترین و عملیاتی ترین وزیر در دولت حاضر است.

مهندس اوسطی با اشاره به اینکه اقدامات وزارت نیرو در کردستان چشمگیر است گفت: دکتر محرابیان جزو بهترین و عملیاتی ترین وزیر در دولت حاضر است و با شعار شفافیت،  قانون و عدالت پیش می رود.

وی افزود: وزیر نیرو توان عملیاتی بالایی دارد و گفتار محور نیست، بلکه عملگراست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه های آبی استان باید جهادی عمل کرد و مدیران استان باید تعامل و همراهی کامل داشته باشند.

ادامه داد: کردستان ظرفیت های بالقوه ای از نظر منابع خدادادی دارد، اما شاخص های تولید و اشتغال پائین است و اقتصاد استان تک بعدی و غالبا کشاورزی است که چاره این امر سوق دادن استان به سمت صنعتی شدن است و خواستار صنعتی شدن استان هستیم.

مهندس اوسطی افزود: خوشبختانه مدیران استانی در بحث جذب  سرمایه گذار، تولید و اشتغال پیشتاز هستند.

نماینده مردم قروه ودهگلان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیران صنعت آب و برق استان جزو مدیران فعال و پیگیر هستند و تائید وزیر نیرو در این خصوص گواه این ادعاست.

مهندس اوسطی، نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: فاز یک پایاب سد سنگ سیاه قروه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

 

معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو:

دولت نگاه ویژه ای به طرح‌های حوزه انرژی در استان کردستان دارد.

دکتر حیدری، در بازدید از طرح‌های حوزه آبرسانی در شهرستان قروه گفت: پروژه انتقال آب سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون پارلمانی وزیر نیرو افزود: خط انتقال آب سد قوچم به قروه و دهگلان و دزج با طول 80 کیلومتر طی چند ماه اخیر با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و در حال حاضر حدود 10 کیلومتر لوله گذاری شده است.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب انتقال سد آزاد به دشتهای شرقی استان، اضافه کرد: با اتمام این طرح 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قروه و دهگلان سیراب می شوند.

وی همچنین تأمین پایدار آب شرب شهر مالوجه و روستاهای اطراف را در اولویت دانست و گفت: اعتبارات این پروژه بسرعت تأمین شد و امروز یک مخزن یک هزار متر مکعبی برای تأمین آب شرب بالغ بر 24 روستا به بهره‌برداری رسیده و خوشبختانه استان کردستان در زمینه تأمین آب و جهاد آبرسانی پیشرو است.

دکتر حیدری در ادامه سلسله بازدیدهای خود در سفر یک روزه به شهرستان قروه، گفت: یک دلی و اتحادی مثال زدنی میان مدیران حوزه انرژی کردستان برای توسعه و پیشرفت وجود دارد که همین امر نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: زیرساخت هر سرمایه گذاری، آب و برق است و مجموعه وزارت نیرو برای تأمین این مهم هیچ محدودیتی ندارد.

وی به اهمیت جایگاه کردستان برای وزارت نیرو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان جزو اولین استانی بود که در برنامه بازدید وزیر نیرو قرار گرفت.

دکتر حیدری از مدیران صنعت آب و برق استان کردستان هم تقدیر کرد و گفت: در استان پیشرفتهای خوبی در حوزه آب و برق را شاهد هستیم و این روند در دولت سیزدهم صعودی است.

دکتر حیدری در ادامه سلسله  بازدیدهای خود از پروژه شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد سنگ سیاه، نیز بازدید نمود.

این شبکه آبخور سد سنگ سیاه به منظور پخش و انتقال آب این سد به اراضی کشاورزی پایاب سد و با مساحتی بالغ بر ۳۶۱۰ هکتار در دو فاز طراحی و اجرا می گردد که بخشی از اراضی را که از نظر رقومی تراز پایین تر از کانال اصلی قرار دارد بصورت ثقلی ۱۲۰۰ هکتار و بخش دیگر را که از نظر رقومی بالاتر از کانال اصلی دارد ۲۴۰۰ هکتار بصورت تحت فشار بارانی آبیاری نماید. این پروژه در ۸۰ کیلومتری سنندج و در محدوده دهگلان در امتداد سد سنگ سیاه قرار دارد.

این طرح اراضی ۱۱ روستا را که به طور پراکنده در امتداد شمال-جنوبی رودخانه سنگ سیاه واقع شده را تحت پوشش خود قرار داده که ۶ روستا قبل و ۸ روستا بعد از جاده اصلی سنندج-همدان، قرار دارند.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

نگران تخصیص منابع مالی به پروژه های این شرکت نیستیم.

در ادامه سلسله بازدیدها، جلسه‌ای در محل سد قوچم برگزار شد، در این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: با توجه به نگاه ویژه به کردستان و همت مجموعه وزارت نیرو، خوشبختانه نگران تخصیص منابع مالی نیستیم.

وی افزود: سد چراغ ویس کمتر از یکسال پیشرفت زیادی داشت و سد سیازاخ نسبت به بیست سال گذشته از ظرفیت آبی خوبی برخوردار است و در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و در نظر داریم با همت مجموعه آب منطقه‌ای طی یکسال آینده 1800 هکتار از اراضی دیم پایاب سد سنگ سیاه به آبی تبدیل شوند.

مهندس آریانژاد به وعده های صادق وزارت نیرو اشاره کرد و اظهار داشت:  وزارت نیرو هر جا که قول داده بدان عمل نموده و خوشبختانه در حال حاضر تمامی پروژه های آبی استان فعال می باشند.

وی یادآور شد: این شرکت به تعهداتی که در حمایت از تولید و اشتغال داشته عمل نموده و برای فعال شدن کارخانه ذوب آهن قروه آماده هر گونه همکاری است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان:

در پروژه جهاد آبرسانی 505 کیلومتر خط انتقال و 264 کیلومتر اصلاح شبکه های آب اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان کردستان نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر بابت تأمین آب شرب پایدار و بهداشتی در شهرستان های قروه و دهگلان مشکلی وجود ندارد.

مهندس فرهاد افزود: تصفیه خانه آب دیواندره نیز فعال و با همت این مجموعه بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اجرای فروش پساب به مجموعه های صنعتی در قروه خاطرنشان کرد: مطابق قانون بودجه امسال امکان و زمینه واگذاری پساب به شرکتهای صنعتی در دهگلان نیز وجود دارد.

وی پیرامون اقدامات انجام گرفته در حوزه تامین آب شرب دوشهر قروه و دهگلان گفت: حفر و تجهیز 3 حلقه چاه در دهگلان و 3 حلقه در قروه انجام شده و در حال حاضر در قروه راه اندازی 2 حلقه چاه دیگر در دست اقدام است.

مدیر عامل آبفای استان با اشاره به پروژه آبرسانی به 169 روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها در روستای مالوجه قروه است که با اجرای مخزن و خط انتقال وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی افزود: آبرسانی به شهر مالوجه در قالب مجتمع قصلان و در راستای این طرح در نظر گرفته شد که شامل مخزن یکهزار مترمکعبی است و از 6 کیلومتر خط انتقال مجتمع، 3 کیلومتر مربوط به مالوجه است.

مهندس فرهاد با تأکید بر اینکه این پروژه سه ماه قبل در راستای تاب آوری و ارتقای آبرسانی اجرا شد خاطرنشان کرد: به این ترتیب نیاز آبی شهر مالوجه به طور کامل تامین شد.

وی یاداور شد: علاوه بر طرح آبرسانی به 169 روستا در قالب جهاد آبرسانی، 99 روستا در قالب طرح ملی، 120 روستا به عنوان فاز دوم جهاد آبرسانی و 88 روستا در قالب اعتبارات استانی تعریف شده که با تکمیل این پروژه ها مجموعا آبرسانی به 476 روستای استان انجام می شود که در تاریخ شرکت آب و فاضلاب بی نظیر و موجب افزایش رضایتمندی مردم استان خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

حمایت از تولید و اشتغال خط مشی این شرکت است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، در نشستی که با حضور معاون پارلمانی وزیر نیرو در محل ذوب آهن قروه برگزاری شد، گفت: این شرکت آمادگی کامل برای ارائه خدمات سریع به بخش های دولتی و خصوصی را دارد.

مهندس لهونیان افزود: حمایت از تولید و اشتغال خط مشی این شرکت است.

 

مدیر امور انتقال نیروی برق استان کردستان:

براساس مطالعات صورت گرفته در نظر است برای اولین بار در مرکز کردستان پست برق 400 احداث گردد.

مهندس قادرنژاد در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان که در محل فرمانداری شهرستان قروه برگزار شد گفت: با احداث این پست دو خط برق برای روستای گنجی و زنجیره فولاد قروه انتقال داده خواهد شد.

وی افزود: استان کردستان در پیک تابستان  700 مگاوات مصرف برق داریم که در ساعات غیررسمی این بار به 350 مگاوات تقلیل می یابد.

مهندس قادرنژاد به 3000 کیلومتر خط انتقال برق اشاره کرد و افزود: نگهداری این خط انتقال از میاندوآب تا چشمه کبود کرمانشاه و از آنجا تا 40 کیلومتر پس از همدان، بعهده برق منطقه‌ای غرب است.

مدیر امور انتقال نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار مگاولت آمپر ظرفیت کل پست‌های انتقال برق استان کردستان برای پاسخگویی به نیاز هم استانی‌ها است.

وی به میزان مصرف برق در بخش صنعت در استان کردستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مصرف بخش صنعت از بخش خانگی بیشتر است و این نوید بخش رشد استان در بخش صنعت است.

مهندس قادرنژاد افزود: با توجه به شرایط یخبندان حاکم بر مسیرها و گردنه های استان، طی 20 سال اخیر حتی یک دقیقه خاموشی بحران، برای یک شهرستان کامل را نداشتیم و این یکی از افتخارات وزارت نیرو است.

 

مجموعه بازدیدهای معاون پارلمانی وزیر نیرو، با هدف بررسی وضعیت، مسائل و مشکلات پروژه‌های ذوب آهن شهرستان قروه، سد و ایستگاه پمپاژ سنگ‌سیاه، سد قوچم و خط انتقال آب سد آزاد به قروه و دهگلان، پروژه‌های جهاد آبرسانی روستای مالوجه و رودخانه دلبران این شهرستان و تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، انجام شد.

از حاشیه این بازدیدها دکتر حیدری با جمعی از شهروندان و کشاورزان دیدار کرد.

کد خبر: 1165
  تاریخ خبر : 1402/02/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/02/25
 مدیر روابط عمومی
 250
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 1,672
  • بازدید دیروز : 2,921
  • کل بازدید : 3,428,835
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 12:54:47
  • شناسه IP شما : 54.166.141.52

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :