|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

وزیر نیرو در آئین افتتاح پروژه های صنعت آب و برق کردستان:

تنش آب ۵۰ درصد استان کردستان به صورت کامل حل شد و تا ۱۴۲۰ مشکل تنش آبی نخواهیم داشت.

وزیر نیرو روز جمعه 12 آبان ماه در آئین افتتاح پروژه‌های حوزه وزارت نیرو در کردستان که در شهرستان بانه برگزار شد، گفت: این پروژه ها تاثیرات قابل توجهی بر وضعیت اشتغال و توسعه کشاورزی و رضایتمندی مردم منطقه خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کردستان، دکتر محرابیان با اشاره به مصوبات سفر قبلی هیات دولت به کردستان اظهار داشت: ۱۱ مصوبه در حوزه آب در کردستان تصویب شده که ۹ مصوبه به طور کامل اجرا و ۲ مصوبه دیگر در راستای رفع تنش آبی و آبرسانی به روستاها در حال اجرا است.

وی  خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح های حوزه آب در کردستان ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده که از ابتدای آغاز فعالیت دولت ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و تعدادی نیز آغاز نشده بودند.

این مقام مسئول افزود: در حوزه تامین آب شرب که بیشترین مطالبه مردم بود، آبرسانی به شهر سنندج از سد آزاد، سال گذشته افتتاح شد و امروز پروژه های مرتبط با آب شرب سقز، بانه و دیواندره نیز به بهره برداری رسید که جمعا با تامین سه هزار و ۱۰۰ لیتر و یک هزار و ۴۵۰ لیتر در مجموع برای این چهار منطقه، آب تامین شد که ۵۰ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

دکتر علی اکبر محرابیان تاکید کرد: با افتتاح این طرح ها تنش آبی کردستان تا افق سال ۱۴۲۰ حل شده و مشکل کمی و کیفی در زمینه آب وجود نخواهد داشت.

وی به رضایمتندی مردم از اجرای طرح آبرسانی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی یک نظرسنجی را از مردم شهر سنندج در قبل و بعد از اجرای آبرسانی انجام داد که بر اساس این نظرسنجی رضایت مردم قبل از اجرای طرح کم و بعداز آن به ۹۲ درصد رسید.

وزیر نیرو یادآور شد: با اجرای خط انتقال آب به قروه و دهگلان دیگر در شرق استان شاهد تنش آبی نخواهیم بود و این کمک شایانی به منابع آب زیرزمینی خواهد نمود.

دکتر محرابیان ادامه داد: در این سفر سد چراغ‌ویس و عباس آباد افتتاح و سد مخزنی امیرآباد نیز عملیات آبگیری آن شروع شد و منافع سد سیازاخ دیواندره حجمی سه برابر سد لتیان دارد و در آستانه افتتاح است را در یک سفر جداگانه تقدیم مردم دیواندره خواهیم نمود.

وی گفت: خط انتقال سد سیازاخ به بیجار و حسن آباد یاسوکند نیز در حال اجراست و عملیات اجرایی آن شروع شده که با حمایت دولت این بخش نیز با اقدام جهادی به سرانجام خواهد رسید.

دکتر محرابیان در خصوص اجرای طرح‌های شبکه آبیاری نیز گفت: شبکه گاران به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در مریوان امروز به طور کامل به بهره برداری رسید و شبکه هزار و ۸۰۰ هکتاری سنگه سیاه نیز عملیات خطوط انتقال و شبکه‌های درجه یک و ۲ و آن تمام شده و درجه سه و چهار را نیز جهاد کشاورزی با سرعت پیش می برد که آنهم به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: اجرای طرح انتقال آب به دریاچه زریوار نیز که جزء طرح‌های بسیار مهم به ویژه در حوضه زیست محیطی و گردشگری است که پس از 15 سال به بهره برداری رسید به نحوی که امسال شاهد افزایش سطح آب این دریاچه زیبا بودیم و موجب رضایتمندی شهروندان کردستانی شد.

دکتر محرابیان در بخش دیگری از سخنانش در حضور رئیس جمهور در محل ایستگاه پمپاژ آب شرب بوئین بانه گفت: سد ژاوه نیز بیش از هفت سال پیش تکمیل شد ولی بدلیل ورود پساب فاضلاب به کاسه این سد، عملا امکان آبگیری و بهره برداری وجود نداشت .

وی افزود: آبگیری این سد به ظرفیت ۲۳۰ میلیون متر مکعب، به اجرای طرح فاضلاب شهر سنندج بستگی داشت که با تکمیل این طرح دیگر عملا امکان آلودگی سد وجود نخواهد داشت و طی چند ماه آینده می‌توان سد ژاوه را برای اولین بار آبگیری کرد.

دکتر محرابیان در ادامه عنوان کرد: طرحی که در سراسر کشور در حال انجام آن هستیم، طرح تبدیل سیم به کابل است که با کابل‌های خودنگهدار ایجاد پایداری شبکه را بیشتر شاهد خواهیم بود و متوسط اجرای این طرح در کشور ۵۰ درصد است که در استان کردستان این طرح به طور کامل اجرا و تکمیل و پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر از آن در مناطق شهری و روستایی تکمیل شده است.

وی درخاتمه به اجرای طرح بهارستان اشاره کرد و گفت: شبکه انتقال و توزیع در روستاها فرسوده است که اجرای این طرح سبب نوسازی و اصلاح شبکه می شود و امروز در استان کردستان این طرح ۴۰ درصد اجرا و نوسازی شده و بقیه آن تا حداکثر دو سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: 1268
  تاریخ خبر : 1402/08/12
 مدیر روابط عمومی
 294
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 23
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 681
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 3,556,707
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/12 10:09:53
  • شناسه IP شما : 3.144.35.148

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :