مسئول ستاد اقامه نماز وزارت نیرو؛

افتتاح پروژه بزرگ وزارت نیرو در کردستان با رویکرد فرهنگی و جهادی
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای کردستان، در ابتدای این جلسه پس از استماع آیاتی از کلام الله مجید، آرش آریانژاد "مدیر عامل این شرکت" ضمن خیرمقدم به نمایندگان حوزه نماز و فرهنگی وزارت نیرو گفت: همراهی و همدلی مجموعه وزارت نیرو در کنار اقدامات فنی و مهندسی، ریشه در باورها و انرژیهای مثبت فرهنگی دارد، که این مهّم در حوزههای اعتقادی و اربعینی، تقویت شده است.
وی افزود: در شرایطی که معمولاً برای تأمین تجهیزات سه ماه زمان نیاز است، با این همافزایی معنوی، امروز شاهد ارسال تجهیزات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن به استان هستیم، که این نشانهی برکت و انرژی مثبت در کارهای فرهنگی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کردستان، خاطرنشان کرد: این شرکت با همکاری مجموعه آب و برق استان، طی سه سال گذشته در تأمین آب و برق موکبهای مرز باشماق و خدمترسانی به زائرین بسیار فعال بوده، که انشاءالله این خدمات باقیّات الصالحاتی برای این مجموعه منظور گردد.
تأکید وزارت نیرو بر پیوند فعالیّتهای فنی و فرهنگی است
در ادامه مهدی هدایت "مسئول ستاد اقامه نماز وزارت نیرو" ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی مدیر عامل و مجموعه شرکت آب منطقهای کردستان، اظهار داشت: وجود مدیران جهادی و مؤمن، از امتیازات خاص صنعت آب و برق کشور است.
وی افزود: وزارت نیرو یکی از دستگاههایی است که در حوزه اقامه نماز و فعالیتهای فرهنگی، همواره جزو چند دستگاه برتر بوده است.
مسئول ستاد اقامه نماز وزارت نیرو با اشاره به "فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با هیئت دولت" بر اهمیّت نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت در دستگاههای اجرایی تأکید کرد و گفت: این رویکرد باید با برنامهریزیهای دقیق فرهنگی، آموزش تجوید و قرائت صحیح نماز برای کارکنان و خانوادههایشان تقویت شود.
هدایت همچنین از رشد چشمگیر اماکن نماز در مجموعه وزارت نیرو خبر داد و گفت: تعداد نمازخانههای زیر مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور به بیش از ۱۴۰۰ مورد و تعداد ائمه جماعت به ۱۱۰۰ نفر رسیده است، که این امر نشاندهنده اهتمام جدّی مدیران به امور فرهنگی و دینی است.
تقویت نقش شورای فرهنگی در تصمیمات مهّم شرکتها
رضا اصلانی "مسئول امور استانها و ارزیابی دفتر فرهنگی وزارت نیرو" نیز در این جلسه با اشاره به افزایش روزافزون چالشهای مرتبط با منابع حیاتی کشور، بهویژه ناترازیهای مکرّر در تأمین و توزیع انرژی (برق) و منابع آبی، گفت: امروز نقش نهادهای مدیریتی و فرهنگی در سازمانهای زیرمجموعه وزارت نیرو، بیش از هر زمان دیگری اهمیّت یافته است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی تحول در ساختار سازمانی شرکتهای آب و برق، ارتقاء جایگاه نهادهای فرهنگی است. و لازم است که شورای فرهنگی از یک نهاد مشورتی صرف، به یکی از شوراهای اصلی و اثرگذار در سطح شرکتها تبدیل شود.
اصلانی، افزود: مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف، نه یک راهکار کوتاهمدت، بلکه یک استراتژی بلندمدت ملّی است که نیازمند مشارکت فعّال همه سطوح سازمان و جامعه هدف است. در این میان، توجه ویژه به ظرفیّتهای درون سازمانی از طریق تقویّت نهادهای فرهنگی، میتواند بستری مناسب برای تحقق این اهداف فراهم آورد.
وی ادامه داد: حوزه فرهنگی میبایست بهعنوان بازوی اصلی روابط عمومی با هماهنگی و همافزایی بیشتر در جهت ترویج فرهنگ صرفهجویی در مصرف آب گام بردارد و برنامههای اثرگذار آموزشی و اطلاعرسانی را توسعه دهد.
در پایان بر لزوم تلفیق مدیریت فنی با رویکرد فرهنگی و دینی در بدنه صنعت آب و برق استان، تأکید شد.