|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار کردستان: امروز ایران با بحران آب مواجه است، لذا آب را باید چه در بخش شرب و چه در بخش کشاورزی مدیریت مصرف نمود

جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با دو دستورکار بررسی مشکلات آب شرب سنندج و موانع موجود در برخورد با متخلفین و انسداد چاههای غیر مجاز در استانداری کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان ؛ جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با دو دستور کار بررسی مشکلات آب شرب سنندج و موانع موجود در برخورد با متخلفین و انسداد چاههای غیر مجاز در محل استانداری با ریاست استاندار کردستان و حضور معاونین سیاسی- امنیتی و امور عمرانی ایشان و همچنین مدیران عامل آب منطقه ای، آبفا و آبفار، توزیع برق، و مدیران و معاونین ادارات کل منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست، جهاد کشاورزی، دادگستری، نیروی انتظامی، مدیریت و برنامه ریزی، هواشناسی، صداوسیما و شرکت توزیع فرآورده های نفتی برگزار گردید.

استاندار کردستان در این جلسه به ریسک بالای اجرای پروژه پمپاژ اضطراری از سد قشلاق سنندج اشاره و اظهار داشت در طرح اجرا شده به دلیل صعوبت و بدیع بودن کار، احتمال بالای شکست و عدم اجرا پیش بینی شده بود که بحمدالله با همت و تلاش نیروهای بومی متخصص آب منطقه ای توانستند کاری بی سابقه را در استان به انجام برسانند که در سطح کشور تاکنون سابقه نداشته و از این بابت از مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه ای کردستان تشکر و قدردانی می شود.

مهندس زاهدی از اینکه تست اولیه ایستگاه پمپاژ اضطراری سد قشلاق موفقیت آمیز بوده و همچنین ایستگاه پمپاژ پل شیخ که پس از یازده سال دوباره راه اندازی شده در حالیکه ایستگاه پمپاژ دیگری به موازات آن تجهیز شده ابرازی خوشحالی نموده و خاطر نشان شد که طرحهای فعلی تا رسیدن آب سد آزاد به سد قشلاق که اواخر تیر تخمین زده شده راه گشای مشکل بحران آب شرب شهر سنندج خواهند بود و تاحدی نگرانی از بابت تأمین آب شرب سنندج مرتفع گردیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان در ابتدای این جلسه با ارائه پاورپوینت و گزارشی مربوط به میزان ذخیره مخزن سد قشلاق به تست اولیه ایستگاه پمپاژ اضطراری و اقدامات انجام شده در خصوص مرتفع کردن مسئله بحران اشاره کرد و آنرا جزء اصلی ترین برنامه های بحران که از مباحث نهایی شده سفر وزیر نیرو به استان نیز بوده خواند.

مهندس اقبال شانظری در ادامه از همکاری صداوسیما و رسانه ها و خبرنگاران، ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و مدارس و طرح داناب به خاطر اطلاع رسانی و تفهیم مسئله به عموم مردم در زمینه نابسامانی و اوضاع کمبود آب در سطح شهر سنندج تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه همچنین گزارش تصویری از تست اولیه ایستگاه پمپاژ اضطراری جهت استحضار استاندار و حضار به نمایش گذاشته شد.

در این جلسه همچنین مدیر عامل آب و فاضلاب شهری هم خبر از به اتمام رسیدن مراحل تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ پل شیخ داد.

مهندس تخت شاهی در ادامه به جلسات مستمر و هماهنگی های شبانه روزی بین آب منطقه ای و آبفا درخصوص طرح های تأمین آب اضطراری شهر سنندج اشاره و اعلام داشت که این طرحهای بومی پروژه های ملی هستند که شهر سنندج را نه تنها از جیره بندی بلکه از قطعی کلی آب نجات دادند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان نیز به اجرای پروژه هایی درجهت مرتفع شدن مشکل آب شرب شهر سنندج که ریسک بالایی داشت اشاره نمود.

در این جلسه همچنین به نظارت بیشتر از طرف جهادکشاورزی بر کشاورزان در جهت رعایت الگوی کشت متناسب با شرایط بحران آبی و کشت محصولات کم آب طلب بویژه در دشتهای ممنوعه شرق استان اشاره و استاندار دستور صریح در این خصوص صادر نمودند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان همچنین در این جلسه گزارشی از روند نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی اشاره و آمار مربوطه را تا این مقطه یک هزار و 890 مورد اعلام کرد.

مهندس شانظری همچنین از همکاری شرکت توزیع برق استان در جهت برق دار نمودن چاه های دیزلی تقدیر و بیان نمود که درصورت برقی نمودن چاه ها بلافاصله کنتور هوشمند بر روی آنها نیز نصب می شود.

در پایان از زحمات آقایان مهندسین شانظری و تخت شاهی مدیران عامل شرکتهای آب منطقه ای و آبفا و همه کسانی که در طرح و اجرای این پروژه ها همکاری داشته تقدیر و تشکر گردید.

کد خبر: 188
  تاریخ خبر : 1394/04/16
 روابط عمومی
 1345
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 17
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 1,122
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 3,591,816
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/26 12:45:37
  • شناسه IP شما : 18.118.14.145

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :