|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

لزوم رعایت اخلاق حسنه پیامبر در برخورد با ارباب رجوع

به مناسبت بعثت نبی اکرم (ص) مراسم جشنی در باشگاه فرهنگیان سنندج با حضور مسئولان صنعت آب و برق استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مهندس اقبال شانظری در جشن بعثت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: بعثت رستاخیز بزرگ تاریخ و نعمتی برای استفاده درست از عقل بر اساس وحی الهی است.

وی گفت: رسول اکرم (ص) با مهربانی و اخلاق حسنه خود، دلها را مجذوب کرد و معجزه پیامبر از جنس کلام و برهان و استدلال بود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان به مشورت پیامبر با صحابه و یاران در تصمیم گیری ها به عنوان یکی از خصیصه های مهم اشاره کرد و افزود: حضرت محمد (ص) با وجود ارتباطی که با وحی الهی داشت اما خود را بی نیاز از مشورت با دیگران نمی دانست و در برنامه های تبلیغی و اجرایی همواره با یاران خود مشورت می کرد که این مهم به طور قطع با هدفمندی خاصی انجام می شد.

وی با اشاره به ویژگی اخلاق حسنه پیامبر عظیم الشان اسلام در برخورد با دیگران گفت: رفتار پیامبر به عنوان پیام رسان وحی با مهربانی و درس محبت و اخلاق همراه بود بنابراین افرادی که با مردم سروکار دارند از جمله مدیران و کارمندان باید در برخورد با ارباب رجوع این ویژگی را همواره در نظر داشته باشند.

مهندس شانظری با بیان اینکه صنعت آب و برق به واسطه ماهیت خود در ارتباط بیشتری با مردم است گفت: مدیران این حوزه باید رفتار پیامبر را سرلوحه اعمال خود قرار داده و در برخورد با ارباب رجوع و حتی پرسنل خود با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند.

وی افزود: برخورد با ارباب رجوع حتی اگر پاسخ منفی نیز باشد در صورت محبت آمیز بودن، تنش ها را کاهش می دهد در غیر اینصورت عواقب منفی برای مجموعه به دنبال می آورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با تاکید بر اینکه دو ویژگی مهم پیامبر گرامی اسلام از جمله اخلاق حسنه و مشورت با دیگران باید در تصمیم گیری ها همواره مورد نظر مدیران باشد خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است هرگاه تصمیم گیری ها در قالب کمیته ها و کمیسیون ها و بر اساس آراء جمعی صورت گرفته همواره بهترین تصمیم بوده و کمترین ضرر و بیشترین منفعت را برای مجموعه به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در صورت اینکه مدیران، اعضای مجموعه خود را در تصمیم گیری ها شریک بدانند و با آنها در همه حال مشورت کنند، اعضا را وادار به تلاش و ایجاد انگیزه کرده و تفاوت میان مدیران و کارمندان کمرنگ می شود.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کردستان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: رسالت پیامبر با خواندن آغاز شد که این مهم نشان دهنده ارزش والای علم در جامعه است و البته این علم باید توام با تربیت باشد.

حجت الاسلام ابراهیم بهرامی، قرآن کریم، اخلاق حسنه پیامبر و معجزات وی را به عنوان عوامل پیشرفت اسلام نام برد و گفت: جذابیت قرآن کریم به گونه ای بود که حتی در بین مشرکین زمان پیامبر از جایگاه ویژه ای برخوردار بود بنابراین این کلام الهی در زندگی ما تاثیرات شایان توجهی دارد که باید به عنوان آیین و دستورالعمل زندگی مورد نظر قرار گیرد.

وی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی تمامی اقشار جامعه به ویژه زنان، نقش سازنده ای دارند که باید با اتکاء به تولیدات داخلی و دقت در مصرف، این شعار سال را به مرحله عمل رساند.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق کردستان تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که فرقه های مختلف با استفاده از فضای مجازی و ماهواره در حال فعالیت علیه اسلام هستند که باید با آن هوشیارانه برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران پس از انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده اند که در هر شرایطی پایبند به دین و اعتقادات دینی خود هستند بنابراین در شرایط حاضر نیز که دشمنان در حال خرافه پراکنی و ایجاد شبهه علیه اسلام هستند باید با الهام گرفتن از آیات الهی و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام راه خوب و مطمئن را انتخاب کنیم نه اینکه خدای ناکرده با این شبهات از دین زده شویم.

امام جماعت مسجد شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: سه عنصر قرآن، سادگی تعالیم اسلام که با هر فطرتی سازگار است و شخصیت پیامبر از عناصر موثر در انتشار سریع اسلام بودند.

ماموستا ایل بیگی افزود: هدف اصلی در تمامی ادیان الهی، نهادینه کردن ارزش های انسانی و گسترش اخلاق و انسانیت و عدالت است بنابراین تعالیم الهی باید همواره و در همه حال سرلوحه اعمال ما قرار گیرند تا سعادت و خوشبختی اخروی را نیز برای ما به دنبال آورد.

وی با بیان اینکه تمامی قوانین و کتب الهی برای خوشبختی و سعادت بشر نازل شده است گفت: فضای مجازی و ماهواره نیز برای آسایش بشر فراهم شده اند اما به اسباب سلب آسایش تبدیل شده اند و باید در برابر نیرنگ های دشمن هوشیار باشیم.

مداحی و مولودی خوانی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر: 290
  تاریخ خبر : 1395/02/17
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/02/17
 روابط عمومی
 979
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 1,947
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 3,548,633
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/11 09:07:13
  • شناسه IP شما : 18.116.36.192

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :