|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تصفیه خانه شماره 2 سقز افتتاح می شود

در پی تکمیل سد چراغ ویس سقز و به منظور بهره مندی مردم این شهر از آبی سالم و پایدار، با بهره‌برداری از تصفیه خانه شماره ۲ و با استفاده از سد چراغ ویس آب شرب مردم سقز تامین می‌شود

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در جریان بازدید از سد و پروژه خط انتقال چراغ ویس و تصفیه خانه آب این شهرستان، که با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شریف شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از مدیران و معاونین شرکت آب منطقه ای کردستان برگزار شد بهمن مرادنیا ضمن تشکر و قدردانی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، همکاران و کلیه دست اندرکاران تکمیل سد چراغ ویس، اظهار کرد: آب شرب سالم و پایدار شهر سقز در نتیجه بهره برداری از سد چراغ ویس و تصفیه خانه شماره ۲ این شهرستان تامین خواهد شد.

وی از آبگیری سد چراغ ویس در سال جاری خبر داد و افزود: بدلیل اولویت و اهمیت بهره مندی مردم شهر سقز، امسال می بایست آبگیری این سد در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای کردستان قرار گیرد.

استاندار کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این سد با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت یکی از مهمترین پتانسیل های توسعه شهرستان سقز بشمار می آید.

مرادنیا با اشاره به اینکه روستای میرده به دلیل قرارگیری در حاشیه سد چراغ ویس باید به صورت کامل جانمایی و جابجا انجام شود، افزود: جانمایی سایت جدید روستای میرده در حال انجام است و مردم می‌توانند از سایت جدید برای استقرار کامل بهره‌مند شوند.

بهزاد رحیمی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: جا نمایی در سایت جدید روستای میرده و همچنین جاده دسترسی و رفع مشکل فاضلاب از مشکلات روستائیان این منطقه که ان شاءالله با همت جدی مسئولان امر این موارد به زودی مرتفع می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: خوشبختانه مراحل ساخت سدچراغ ویس به اتمام رسید و طبق چشم انداز تا افق ۱۴۲۵ این سازه مدرن میتواند آب شرب شهرستان سقز را تامین کند.

وی در ادامه افزود: سد چراغ ویس در دوره بهره برداری به صورت مستقیم امکان اشتغالزایی برای 500 نفر را خواهد داشت و از منافع حاصل از بهره برداری این سد میتوان به توسعه گردشگری، ایجاد انگیزه ماندن روستائیان، گشایش اقتصادی، تأمین آب سالم و پایدار و کمک به حفظ محیط زیست، اشاره نمود.

مهندس خرم به وجود 18 روستا در بالادست سد چراغ ویس اشاره کرد و اظهار داشت :

از اهداف اصلی این سد تامین آب شرب سالم و باکیفیت شهرستان سقز است و به همین منظور سازه برج آبگیر در این سد تعبیه شده که میتواند در انتقال آب سالم به تصفیه خانه نقش بسزایی داشته باشد. ضمناً لازم است شرکت آب و فاضلاب در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب این روستاها سریعاً اقدام نماید.

مهندس کامران خرم عنوان کرد: این پروژه تنها پروژه مهم در حوزه دریاچه ارومیه بشمار می آید که پیش از این صرفا هدفی جز تامین آب شرب سقز و روستاهای مسیر را دنبال نمی کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: با پیگیری مجدانه استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توانستیم تخصیص ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سقز را احیا کرده و در لایحه ۱۴۰۰ اعتبار لازم جهت اجرای این طرح را جذب نمائیم.

وی عنوان کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان در طرح آبرسانی به سقز هزینه شده تا علاوه بر ارتقای طرح، جهت استفاده حداکثری از آب ۶۰۰ لیتر بر ثانیه مدول ۲ را به مرحله اجرا برسانیم.

وی با اشاره به تامین دستگاههای ازن زن میکرواسترینر با هدف ارتقای تصفیه خانه فعلی، خاطرنشان کرد: ما تمام همت خود را بر این گمارده ایم تا تصفیه خانه ای راه اندازی کنیم که صرفا عمل تصفیه را در شرایط متعارف انجام ندهد و قابلیت و توان تصفیه آب در شرایط نامتعارف و مواجه با مشکلات احتمالی مخزن را نیز داشته باشد.

در ادامه جلسه مهندس فردین بختیارپناه مدیر پروژه سد چراغ ویس، گزارشی از اقدامات شرکت آب منطقه ای کردستان در راستای تامین آب سالم و پایدار را در بخشهای صنعت، شرب و کشاورزی شهرستان سقز و روستاهای پائین دست سد ارایه نمود.

کد خبر: 902
  تاریخ خبر : 1399/10/15
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/10/15
 مدیر روابط عمومی
 1161
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 7,433
  • بازدید دیروز : 19,579
  • کل بازدید : 3,535,589
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 12:11:09
  • شناسه IP شما : 3.142.197.212

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :