|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به مناسبت روز خبرنگار:

دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات کردستان با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان

اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان به منظور هماهنگی و تعامل بیش از پیش شرکت آب منطقه‌ای کردستان با رسانه‌ها با مدیرعامل این شرکت دیدار کردند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در دیدار صمیمی مهندس آرش آریانژاد با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات این استان ضمن تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار به همه فعالان عرصه رسانه گفت: رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های جامعه نقش بسزایی دارند و مدیران نیز باید نسبت به بیان واقعیت‌ها متعهد باشند و از توانایی قلم خبرنگار به خوبی بهره ببرند تا پل ارتباطی مابین مردم و مسئولین برقرار و تداوم داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: تلاش این شرکت برقراری ارتباط حسنه با رسانه‌ها و به تبع با مردم استان است و خوشبختانه تاکنون این ارتباط و اعتماد ادامه داشته و ان‌شاءالله در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تعامل مدیران استان با رسانه‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: در صورتی که مدیران استان با رسانه‌ها تعامل و صداقت نداشته باشند جو بی‌اعتماد میان آحاد جامعه شکل خواهد گرفت و این امر سبب فرافکنی بخشی از رسانه‌های غیررسمی و غیرمتعهد می‌گردد.

مهندس آریانژِاد به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف سازمان‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌‌های اجرایی متولی اجرای برنامه ها و اهداف سازمانی حوزه تخصصی خود هستند و رسانه‌ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم این حق را دارند تا در جریان اقدامات و فعالیت‌های هر سازمان باشند و صادقانه نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام نمایند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه این دیدار صمیمی به برخی از دغدغه های این شرکت در بخش آب اشاره و اظهار کرد: وضعیت بارندگی امسال نسبت به ساله گذشته تاکنون 40 درصد و به نسبت دراز مدت 36 درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش 54 درصدی حجم رواناب‌‌های استان خبر داد و افزود: در سال گذشته در سد قشلاق سنندج 199 میلیون متر مکعب آب ذخیره در مرداد ماه داشتیم و این رقم در سال جاری به 140 میلیون متر مکعب کاهش یافته و با توجه به کاهش محسوس حجم رواناب‌های استان، به همین میزان حجم ورودی و آب ذخیره پشت سدها نیز کاهش یافته است.

مهندس آرش آریانژاد مدیریت و صرفه‌جویی آب در دوران خشکسالی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: با توجه به کاهش حجم آب سدهای استان این شرکت ضمن برگزاری جلسات مشترک با سازمان جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست استان، چالشهای پیش روی آب در کردستان خصوصا در شهرستان‌هایی که از نظر کاهش ذخایر آبی در حد هشدار هستند را بررسی و تمهیداتی را اعمال نمودیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اجرای طرح‌های پدافندغیرعامل را در حوزه آب استان ضروری دانست و افزود: در جهت پیشگیری از قطع شدن آب خصوصا در فصول گرم سال اجرای طرح‌های پدافندی و استفاده از منبع دوم برای تامین آب شرب شهرستان‌ها یک اصل مهم است که خوشبختانه سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، این دغدغه را در این شهرستان مرتفع می‌نماید که برای روشنگری و همراهی کشاورزانی که زمین‌های آنها در مسیر این سامانه است، تعامل و همکاری رسانه‌های استان نیازمند است.

وی استفاده از ظرفیت سدها جهت اجرای طرح‌های گردشگری را مطلوب دانست و ادامه داد: در صورت  اجرای سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج امکان اجرای طرح‌های گردشگری در این سد به راحتی امکان پذیر خواهد بود و همین امر سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می گردد.

مهندس آریانژاد در ادامه به وضعیت تامین آب شرب سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی بابت تامین آب شرب در برخی شهرستان‌های تابعه استان نداریم اما در شهرستانی همچون بانه با کمبود آب ذخیره پشت سد مواجه هستیم.

وی به مصرف 98 درصدی آب در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: بیشترین مصرف آب در کشور و به تبع در استان کردستان در بخش کشاورزی و سپس در بخش صنعت، شرب و خدمات می‌باشد و این یعنی اگر در بخش کشاورزی میزان 10 درصد صرفه‌جویی صورت بگیرد؛ رقم قابل ملاحظه‌ای آب به آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی استان برگشت داده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، ترویج شیوه‌های مدیریت مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، تعامل و همراهی آحاد جامعه خصوصا کشاورزان، تنها راه برون رفت از خشکسالی و کم آبی است.

در خاتمه این دیدار، مهندس آرش آریانژاد ضمن قدردانی از تلاش‌های اثرگذار و پیگیری‌های مجدانه اصحاب رسانه خواستار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیش از پیش رسانه‌ها در راستای ترویج شیوه‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، خصوصا در بخش کشاورزی شد.

کد خبر: 972
  تاریخ خبر : 1400/05/19
 مدیر روابط عمومی
 733
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 474
  • بازدید دیروز : 2,921
  • کل بازدید : 3,427,637
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/07 12:54:47
  • شناسه IP شما : 34.204.177.148

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :