|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نمایندگان کردستان در مجلس: افزایش سرمایه گذاری و تخصیص منابع آب، لازمه توسعه کردستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کردستان لازمه توسعه استان را افزایش سرمایه گذاری در بخش های مدیریت منابع آبی و افزایش سهم و تخصیص آب برای اراضی و صنعت این استان عنوان کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان؛ نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ادارات کردستان روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان با محوریت بررسی مطالبات بخش آب استان که با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان و معاون آب و آبفای وزیر نیرو برگزار شد بر افزایش سرمایه گذاری های دولت در مدیریت منابع آبی و تخصیص منابع آب کافی به کردستان تاکید کردند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در این ارتباط گفت: وزارت نیرو نیازمند تصویب قوانین جدید برای ایجاد مدیریت نوین در تخصیص آب به مناطق مختلف است.

سیداحسن علوی ادامه داد: همچنین به روز رسانی سند جامع آب و ایجاد قوانین جدید برای ارتقای شاخص ها از دیگر راهکارهایی است که می تواند در توسعه بهینه مدیریت آب تاثیر گذار باشد.

وی گفت: اختصاص سهم استان از منابع آبی مطالبه جدی مردم کردستان است.

دیگر نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران نیز گفت: وزارت نیرو ضمن مشخص نمودن سهم استان از منابع آب استان و سدها باید با تخصیص منابع آبی به کردستان مانع از مهاجرت روستاییان شود.

سیدمهدی فرشادان افزود: هم اکنون 76 درصد از روستاهای این استان دارای آب شرب هستند که انتظار می رود وزارت نیرو برای افزایش میزان بهره مندی روستاییان توجه جدی داشته باشد.

علی محمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان هم گفت: کردستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در منابع طبیعی و دارای منابع آبی سطحی فراوانی است که می توان با سرمایه گذاری در آن ها به مشکلات استان فائق آمد.

وی گفت: دشت های قروه و دهگلان از پتانسیل عظیم کشاورزی برخوردار است و انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه به آن این دشت ها را احیاء می کند.

مرادی نماینده شهرستان مریوان و سروآباد نیز در این جلسه گفت: اختصاص سهم از سد داریان مطالبه مردم مریوان و سروآباد است وی گفت انتظار می رود تا پایان سال خروجی این جلسه مشخص و نتایج آن مشخص شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم گفت: هم اکنون 10 سد درحال بهره برداری، هفت سد در حال اجرا و  17سد نیز در حال مطالعه است.

امیر قادری گفت: افزایش اراضی آبی استان به میزان 400 هزار هکتار برنامه ریزی شده است که با این میزان می توان به میانگین 47 درصد اراضی کشور برسد.

اقبال شانظری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: هم اکنون طرح های پیش بینی شده برای تحت پوشش بردن 195 هزار و 676 هکتار از اراضی استان توسط این شرکت برنامه ریزی شده است.

شانظری کم کاری در بخش آب را ناپذیرفتنی دانست و گفت نهایت تلاش خود و تیم کاری اش را برای انجام این مهم صورت خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان همچنین خواستار تعیین تکلیف طرح های آبرسانی شهری باقی مانده در استان شد و گفت شبکه پایاب سد چراغ ویس نیز لازم است به سرانجام برسد.

وی همچنین گفت استان سهم خوبی در احیای دریاچه ارومیه داشته لذا برنامه های ستاد احیای دریاچه نباید مانع طرح های توسعه ای منابع آب استان شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این ارتباط گفت: صنعت کردستان برای توسعه و رفع مشکلات اشتغالزایی نیازمند تخصیص منابع کافی آب است.

محمد دره وزمی افزود: این استان از ظرفیت های مختلف آب، خاک و معادن برخوردار بوده و در صورت فراهم کردن زمینه حضور صنعتگران، می توان قدم های بزرگی در صنعت کردستان برداشت.

کریم ذولفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست گفت: اجرای نامه های وزیر نیرو و آب منطقه ای برای تحقق افزایش سطح اراضی آبی استان از مهمترین مطالبه های مردم است.

جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که نماینده معین دولت در کردستان در ستاد اقتصاد مقاومتی است همراه با رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزارت نیرو برای بررسی مطالبات بخش آب استان به کردستان سفر کرده بود.

کد خبر: 346
  تاریخ خبر : 1395/10/18
 روابط عمومی
 1173
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 456
  • بازدید امروز : 2,903
  • بازدید دیروز : 19,579
  • کل بازدید : 3,531,059
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 12:11:09
  • شناسه IP شما : 18.191.5.239

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : سنندج، خیابان پاسداران ، جنب هتل جهانگردی
  • کدپستی : 6616943341
  • تلفن : 08733622949-52
  • فاکس : 08733622947
  • پست الکترونیکی : dabir[at]kdrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :